Owens-Illinois investoval do lahvárny Nové Sedlo 280 milionů

O více než desetinu vyšší výrobní kapacitu má díky nové investici za 280 milionů korun závod nadnárodní sklářské skupiny O-I v Novém Sedle na Sokolovsku. Firma O-I, která je předním světovým výrobcem obalového skla, tam investovala do nové sklářské vany a do stroje na výrobu lahví a na kontrolu kvality. Od roku 1997, kdy se americká O-I stala majoritním vlastníkem české sklárny, investovala v Novém Sedle přes dvě miliardy korun. ČTK to řekli evropský prezident Erik Bouts a obchodní ředitel firmy Pavel Wurzel.

Instalace nové technologie, která už pracuje v nepřetržitém provozu, trvala 62 dnů. Vana bude mít životnost minimálně 12 let. Podnik má ještě jednu tavicí vanu a celkem pět výrobních linek. "V Novém Sedle jsme investovali, protože s ním počítáme do budoucna a budeme dále investovat do tohoto regionu. Investice reaguje na rostoucí požadavky zákazníků ze sektoru pivovarnictví a vinařství v ČR a Německu," řekl Bouts.
Závod v Novém Sedle, který má dlouhodobě 180 zaměstnanců, vyrábí barevné lahve pro největší pivovary, lihovary, vinaře a lahve i sklenice pro další potravinářské výrobce, například na mléko a kečupy. Denně může vyrobit až dva miliony kusů. Druhý český závod v Dubí na Teplicku produkuje obaly z čirého skla. Firma vyrábí ročně v obou závodech v ČR kolem jedné miliardy kusů skleněných obalů ve 150 druzích, celkem má v nabídce 500 typů lahví a sklenic. Lahve tvoří 70 až 80 procent.
Tržby O-I v ČR přesahují dvě miliardy korun, včetně exportu převyšují tři miliardy korun. Podle finanční ředitelky Mariny Kyselové prodej v Česku loni meziročně stoupl o téměř pět procent. Stejné zvýšení registruje zatím firma také letos. Společnost O-I loni utržila v Evropě přes 57 miliard korun, což tvoří 40 procent celosvětových tržeb společnosti. V deseti evropských zemích má skupina 8000 zaměstnanců. Největší závody jsou ve Francii a Itálii. Loni i letos bude O-I investovat v Evropě v přepočtu 7,7 miliardy Kč.
V Česku má O-I dlouhodobě podíl v obalovém skle kolem 55 procent. Konkurentem je Vetropack, dovoz je minimální. Na globálním trhu je konkurentem Saint-Gobain, v Evropě mají obě firmy zhruba shodný podíl.
 ČTK (3.6.2014)

NEJČTENĚJŠÍ